fbpx

Okido

Dit vroeg de klant

De vraag of wens van Okido is zo klaar als een klontje: zorg ervoor dat we onze concurrentie voorblijven door optimale vindbaarheid van onze websites en producten. Logisch natuurlijk, want geen enkel bedrijf wil dat de concurrentie hoger in Google komt te staan en zo beter gevonden wordt. Maar het uitvoeren van deze doelstelling is nog niet zo makkelijk als het klinkt.

Zo hebben we het aangepakt

We hebben allereerst de website op belangrijke onderdelen geoptimaliseerd. Ook zijn we meteen begonnen met het continu monitoren van de pageviews. Daarnaast creëerden we met een flinke redesign van de webpagina’s meer overzicht, emotie en gebruiksvriendelijkheid. En ook het activeren van de social media kanalen, het inregelen van digitale nieuwsbrieven én SEA zorgden voor extra traffic en dus meer omzet.

Ook vandaag zijn we voor Okido continu de online kanalen aan het optimaliseren met als doel zoveel mogelijk offerteaanvragen binnen te halen voor een lage CPA (cost per action). Omdat het een seizoenbedrijf is, zetten we in de zomerperiode vooral in op de goedlopende zomerproducten, zoals parasols en terrasmeubilair. In de wintermaanden adverteren we vooral hun outlet en binnenmeubilair. Het op de juiste momenten de juiste producten onder de aandacht brengen, valt in onze ogen ook onder optimalisatie.

Okido heeft een groot assortiment aan producten en met SEA zijn hier veel advertentiemogelijkheden voor. Zo maken we gebruik van verschillende soorten campagnes, waaronder zoek-, display-, shopping- en smartcampagnes. Ook zijn er af en toe aanbiedingen (parasol week, stoelenaanbiedingen, noem maar op). Deze aanbiedingen activeren we dan op alle kanalen voor maximaal bereik (SEA en Social Media).

Hier zijn we trots op

In één jaar tijd hebben we met Okido BV een flinke optimalisatieslag gemaakt voor zoekwoorden: van 300 naar 500 termen in de top-3 van Google. Zo hebben we nieuwe landingspagina’s gemaakt op basis van woorden en woordcombinaties waar veel mensen op zoeken. De concurrentie scoorde bijvoorbeeld laag op de woorden ‘horecaparasol 4×4’ en ‘horecaparasol 5×5’. Daar hebben we voor Okido optimaal op ingespeeld. En met succes dus.

Verder hebben we doelbewust ingezet op het verhogen van de domeinautoriteit van hun bedrijfswebsite in Google. Dit is een waarde, op schaal van 1 tot 100, die zegt hoe relevant en betrouwbaar je online domein voor de zoekmachine is. De domeinautoriteit van Okido was in 2021 nog 27 punten. Door actief de focus te leggen op kwalitatieve linkbuilding – het toevoegen of creëren van waardevolle doorverwijzingen naar andere pagina’s – hebben we een jaar later 37 punten voor Okido weten te behalen; een stijging met tien punten dus.

We zijn trots op wat we bereikt hebben en trots op een zeer tevreden reactie van Fons Ris, directeur/eigenaar van Okido: “Ze zijn altijd duidelijk over wat wel of niet kan. Ze vatten de koe meteen bij de horens. Dat past bij mij. Ik wil altijd veel en snel. Als ik iets in mijn hoofd heb, moet dat het liefst meteen gebeuren. Byteffekt weet dat inmiddels en biedt de korte lijnen en slagkracht om me te helpen. De wereld verandert zo snel. Byteffekt helpt ons online mee te veranderen en alert te blijven.”

Diensten binnen deze case

Wil je dat wij ook jou verder helpen?

Laat je inspireren