We zijn continu op zoek naar nieuwe mensen. Kunnen jullie een nieuw arbeidsmarktcommunicatieconcept voor ons ontwikkelen?
Ook de arbeidsmarkt voor zorgpersoneel en ondersteunende diensten is bijzonder krap. Bovendien zijn er in ons verzorgingsgebied nog meer zorgaanbieders die dezelfde professionals zoeken als wij. Daarom onze vraag: zet Zorggroep Liante herkenbaar en onderscheidend neer als een aantrekkelijke werkgever én help ons de juiste mensen te vinden. Ontwikkel hiervoor een campagneconcept. Belangrijke voorwaarde is dat deze aansluit bij onze kernwaarden en dat de campagne een warm en welkom gevoel uitstraalt, zowel in beeld als in tekst.
Elk conceptontwikkelingstraject begint bij byteffekt met een brainstormsessie. Deze sessie leverde het volgende concept op: welkom bij Liante. Je ziet het al meteen: de vette letters vormen de oproep kom bij Liante, een rechttoe-rechtaan oproep richting potentiële medewerkers. Deze oproep is helemaal af te stemmen op een specifiek kenmerk of belofte van de vacature. Voorbeelden? Kom nóg beter worden in je vak. Kom lekker koken in ons restaurant. Kom kansen zien én benutten. En zo kunnen we nog wel even doorgaan! En dat doen we dan ook door deze campagne via alle mogelijke online- en offlinemiddelen uit te rollen. Zo kun je de arbeidsmarktcampagne van Zorggroep Liante tegenkomen op Facebook, Instagram en LinkedIn. We bekijken per vacature welk platform hier het meest geschikt voor is.
We nemen alweer een paar jaar de werving van nieuwe Liante medewerkers op ons. Ook deze nieuwe campagne werpt inmiddels zijn vruchten af. In 2022 hebben we met arbeidsmarktcommunicatie de volgende resultaten voor Zorggroep Liante weten te behalen:
• 33.486 websitebezoekers vanuit de advertenties
• €0,33 Cost per Click (CPC)
• 2,2% Click Through Rate (CTR)
Hierdoor hebben we vele tientallen sollicitanten en medewerkers mogen verwelkomen bij Zorggroep Liante!