28

28 Content creatie

Oké, even eerlijk. Hoe vaak stuit jij op Facebook, LinkedIn, Instagram of welk ander social medium maar ook op content creatie die écht wat in je losmaakt? Die je laat lachen, nadenken, je ontroert of jouw aandacht meteen pakt? Grote kans dat je hoofdzakelijk bezig bent met doorscrollen, swipen of wegklikken, want sterke content creaties kom je maar zelden tegen. En dat is niet zo verrassend, want goede content moet relevant, aantrekkelijk, interessant én prikkelend zijn. Allemaal tegelijk. Maar ja, hoe krijg jij nu goud in handen? Simpel: laat byteffekt je helpen!

Goede content creatie prikkelt, is relevant, aantrekkelijk, interessant en laat jou opvallen in het enorme aanbod aan social mediaberichten.

Van idee naar content creatie

Als je je bij relevante, prikkelende, interessante en aantrekkelijke content geen enkele voorstelling kunt maken, dan is het logisch dat je niet weet waar je moet starten. En dat geeft niet, want misschien weet je wel heel goed waar de finishstreep ligt. De route ernaartoe, die weten wij voor je uit te stippelen. Als een soort Tour de France fietsen we etappe voor etappe richting jouw eindstreep, jouw eigen Champs Elysées. Kortom: we beginnen met een idee en werken stap voor stap naar goede, bijpassende content.

Het stappenplan bij byteffekt

Doel

Eerst willen we graag weten welk doel jij met de content voor ogen hebt. Dus: wanneer en waarmee ben jij tevreden? Daar stemmen wij vervolgens een passende strategie op af.

Brainstormen

Nu volgt er altijd een brainstormsessie, waarbij we samen nadenken over onderwerpen waarin jouw doelgroep geïnteresseerd is. Jij kent je eigen achterban natuurlijk het allerbeste, dus vandaar dat we je graag betrekken bij deze creatieve bijeenkomst.

Content creatie

Als de onderwerpen en het doel bepaald zijn, is het tijd voor onze content creators om alle verzamelde ideeën om te toveren in geschikte content voor ieder social medium. Oké, niet voor alle, maar alleen voor de platforms waarop jij actief bent (of nog niet). Het kan zijn dat je al bestaande teksten of beelden hebt voor social media. Dan is dit het moment om ze met onze social mediaspecialisten te delen. Zij maken jouw content geschikt om te plaatsen op je online kanalen.

Contentkalender

Tot slot zetten we de bedachte content in een zogeheten contentkalender. Zo weet jij wanneer en waar welke content geplaatst moet worden. Is plannen op z’n zachtst gezegd niet jouw sterkste eigenschap? Geen zorgen, want wij helpen je ook graag bij het vooruitplannen van content.

Content creatie zorgt voor groei

De ene onderneming is de andere niet. En gelukkig maar, want anders waren we snel verveeld. Juist de onderlinge verschillen maken het interessant – en noodzakelijk – om uit te zoeken wat ervoor nodig is om jouw bedrijf te helpen groeien op social media. Dat kan gaan om een doordachte strategie, een marketingmodel of misschien wel social advertising. Hoe we daarachter komen? Door te kijken naar hoe we jouw doelgroep aan je merk of bedrijf kunnen binden én ervoor zorgen dat jouw contentmanagement effect heeft op deze doelgroep.

Dit doen wij ook allemaal

Opvallende content creatie nodig? Wij maken het voor je