23

23 Magazines

Of je nu een magazine op papier wilt of een lekker interactief digitaal magazine: byteffekt blaast je graag omver met een tof ontwerp. We maken magazines voor foodklanten, techneuten, kleine bedrijfjes en multinationals. De gemeenschappelijke factor is altijd originaliteit. Want aan de basis van een magazine staat bij byteffekt altijd een creatief concept.

Een creatief ontwerp voor je (bedrijfs)magazine laat jou opvallen bij je doelgroep.

Zeg nou zelf: het is toch heerlijk om lekker langzaam door een mooie brochure heen te bladeren? En je te laten verrassen door de volgende pagina en de pagina’s daarna? Hoe dan ook: brochures hebben nog steeds bestaansrecht. Simpelweg omdat het gevoel, het geluid en de uitstraling (en zelfs de geur!) van een brochure bijdraagt aan merkbeleving. Bovendien hebben brochures bewaarwaarde. Het is een stukje tijd(geest) én boodschap gevangen in mooie vormgeving, beeld en tekst.

Digitaal magazine

Het magazine van nu is natuurlijk een digitaal magazine boordevol visuele interactieve elementen. Hiermee houden we de aandacht vast maar geven we het ‘blad’ ook functionaliteit. Voorbeelden van zulke visuele elementen? Een grafisch effect met woorden, een op maat gemaakte animatie, een slimme commerciële interactie… Al deze elementen prikkelen de lezen en – afhankelijk van jouw doel – zetten aan tot actie.

Een magazine laten maken

Je kunt bij byteffekt dus zowel je digitale als traditionele magazines laten maken. We gaan als volgt te werk:

  1. We ontwikkelen eerst een concept. Dit is inclusief het inkaderen van de doelgroep en de doelstelling van het te maken magazine. Als er al een concept (elders) ontwikkeld is, zullen we het ontwerp daarop afstemmen – tenminste, als we het concept goed genoeg vinden 😉
  2. Onze vormgevers maken vervolgens een conceptontwerp. Meestal is dat de vormgeving van de cover en één of twee spreads. Ook de interactiviteiten laten we je in het conceptontwerp zien.
  3. Ben je tevreden? Dan ontwerpen we ook de volgende pagina’s.
    1. Tijdens de conceptontwikkeling – en ook in de ontwerpfase – schuift een copywriter aan om de inhoud c.q. content – in samenspraak met jou – te bedenken en te schrijven.
    2. Pas als de vorm en inhoud één prachtig geheel vormen, gaat het magazine in productie. We organiseren de fotografie en maken het document druktechnisch óf ‘digitaaltechnisch’ in orde.

Een papieren magazine, die ontwerpen we natúúrlijk ook voor jou!

Wat we op een beeldscherm kunnen toveren, kunnen we vaak ook drukken. We zijn niet voor niets een 360 graden communicatiebureau. Hoe dan ook: een gedrukt magazine heeft zijn eigen voordelen ten opzichte van een digitaal magazine. Ook al kun je ze misschien zelf wel bedenken, we noemen er toch even een paar. Allereerst heb je met een – laten we zeggen: traditioneel – magazine echt iets in handen. Je kunt de bladzijden omslaan, ze horen ritselen en ze zelfs ruiken. Dit geeft een hele andere beleving dan een digitaal magazine. Bovendien is een gedrukt magazine minder vluchtig en heeft het bewaarwaarde.

Toegankelijk en prikkelend

Door jouw digitale magazine te voorzien van een lekker toegankelijke en doelgerichte structuur, nemen we de lezer mee op reis. Op reis naar jouw producten of diensten, je verhalen, langs unieke acties en belevenissen. Door jouw content prikkelend te maken zorgen we voor optimale leeservaringen op ieder beeldscherm: van tablet tot smartphone, monitor tot smart-tv.

Dit doen wij ook allemaal

Origineel en tof magazineontwerp nodig? Wij ontwerpen en maken hem voor je!