25

25 POS-materialen

POS-materialen – oftewel point-of-sale-materialen – zijn de communicatiemiddelen die jou op de winkelvloer iets willen vertellen. Wat bijvoorbeeld? Proef mij, koop mij, probeer mij, herken mij, neem mij! Omdat je heel vaak pas in de winkel beslist wat je gaat kopen – dit geldt zéker in supermarkten en bij benzinestations – zijn die middelen dus heel belangrijk om je doelgroep iets te laten doen.

Goed POS-materiaal communiceert als een malle. En laat ook jouw merk daar scoren waar de aankopen plaatsvinden. POS-materiaal is niet alleen een verkoopturbo, maar ook een merkondersteuner en aandachttrekkend visitekaartje. Logisch dat je goed na moet denken over het concept en de uitvoering. Daarvoor kun je – je vermoedde het al, maar hierna weet je het zeker – terecht bij byteffekt.

Effectieve POS-materialen gaan jou helpen scoren door potentiële klanten aan te zetten om jouw product te kopen.

POS-materialen laten maken door byteffekt

Voordat we verder gaan laten we je graag een trots-makend rijtje foodmerken zien waarvoor we effectieve POS-materialen ontwikkelen: Sonnema, Mathieu Teisseire, McCain en De Rotterdamsche Oude. Stuk voor stuk merken die bekend zijn in Nederland, maar ook ver daarbuiten. Ook voor deze merken ontwikkelen we effectieve POS-spullen die harten veroveren én het marktaandeel flink doen stijgen. Wat onze aanpak onderscheidt van veel collega’s: wij behartigen ook altijd het overkoepelende merkbelang.

Het doel van POS-materialen

Vaak is het doel van POS-materialen aandacht vragen, om zo de verkoop te kunnen stimuleren. Da’s prachtig natuurlijk. Maar wij laten de boodschap en de vorm van de materialen altijd aansluiten bij de corporate merkwaarden. Op deze manier kunnen we zowel de verkoopactiedoelstellingen als de langetermijn-merkdoelstellingen – hoepla, we schudden ze zo uit onze mouw – eer aandoen. Anders gezegd: als wij POS-materialen voor je ontwikkelen, dan zullen deze materialen zowel je verkoop stimuleren als je merkwaarden ondersteunen.

Instore promotiemateriaal

Natuurlijk adviseren we je graag over welke POS-materialen het meest effectief zijn voor jouw merk of campagne. De mogelijkheden zijn legio. Klaar voor een flinke opsomming? Je kunt denken aan schapstoppers, toonbankmatten, plafondhangers, schapstroken, tafelstaanders, plafondhangers, beach-vlaggen, wobblers, vloerstickers en displays. Dit was een greep uit de traditionele middelen, maar we kunnen ook uniek POS-materiaal voor je ontwikkelen. Daag ons gerust uit: we ontwikkelen het graag voor je.

Dit doen wij ook allemaal

Verkoopstimulerend POS-materiaal nodig? Wij laten je merk scoren!