46

46 Display advertising

Wij weten precies wat ervoor nodig is om jou meer naamsbekendheid te geven: display advertising. Dat is online adverteren met reclamebanners. Zet je schrap, want het conversiepercentage van jouw website schiet in rap tempo omhoog. Echt hoor: display advertising werkt als een tierelier. Die rode loper ligt bij byteffekt alvast voor je uitgerold, want wij zijn klaar om veel bekendheid voor jou te genereren. Jazeker, ook jij krijgt veel aanloop op jouw website. Héél veel.

Display advertising heeft tot doel: jou zichtbaar maken met advertentie(banners) op het web. 

Een handjevol websitebezoekers per dag levert jou geen naamsbekendheid op. Dus moet je de aandacht willen trekken van heel veel mensen die jou nog niet kennen. Kennismaken doe je buiten de deur. Zo gaat dat in het echte leven meestal ook. Afspreken ‘op neutraal terrein’, in een goeie koffietent bijvoorbeeld. In de onlinewereld ontmoeten zij jou op goed scorende websites van anderen. Maar dan moet je natuurlijk wel langskomen (met banners). En het liefst op meer dan één plek. Display advertising, dus.

Waar is display advertising goed voor?

Display advertising levert jou hoe dan ook meer merkbekendheid en conversies op. En nu willen we niet per se ergens op aansturen (eigenlijk wel), maar byteffekt steekt graag zijn neus in andermans zaken. En ook jou zouden we kunnen helpen om je doelgroep op het juiste moment en met de juiste boodschap te bereiken. 

Voordelen van display advertising

Wil jij jouw bedrijf online beter in de kijker spelen? Onze SEA-marketeers helpen je graag aan opvallende reclamebanners die leiden tot veel meer bezoekers – ook conversies – op jouw website. Daartoe maken wij jou op meerdere juiste plekken op het web zichtbaar voor je doelgroep door effectief display advertising toe te passen. Vertrouw ons deze klus toe en jij kunt je alvast mentaal gaan voorbereiden – het behalen van succes moet natuurlijk even inwerken – op de vele extra voordelen die het jou oplevert.  

Gepersonaliseerde banners

Wij kunnen jouw online reclamebanners personaliseren voor ieder individu om zo jouw kansen op meer websitebezoek en conversies maximaal uit te vergroten.

Adverteren met de juiste banners op de juiste plek

Wij regelen jouw display advertising op zo’n manier in dat jouw doelgroep altijd op het juiste moment de juiste boodschap te zien krijgt.

Extra veel conversies

Dynamische banners zorgen voor nog meer conversies op je website doordat deze advertenties erop gericht zijn om ieder persoon uit je doelgroep aan te spreken. De inhoud van dit soort banners is altijd zo relevant mogelijk voor hen.

Meer merkbekendheid

Wij creëren en adverteren met banners die leiden tot enorme verhoging van je brand awareness, oftewel de merkbekendheid van jouw bedrijf. Met onze hulp kunnen zij straks niet meer om je heen.

Eenvoudig adverteren met Google Ads

Adverteren met reclamebanners zonder er zelf naar om te hoeven kijken? Door te kiezen voor Google Ads bespaar je jezelf veel tijd en moeite.

Behoud van autonomie over je banners

Met Programmatic Buying bepaal jij zelf op welke tijdstippen en hoe vaak jouw reclamebanners onder de aandacht van je doelgroep worden gebracht.

Hoe zet je display advertising in?

Wil jij online zichtbaar zijn? Nieuwe- en bestaande websitebezoekers prikkelen voor jouwproducten of diensten? Het kan allemaal met display advertising, bijvoorbeeld via retargeting.Nadat online bezoekers jouw website hebben bezocht (inmiddels verlaten), herinner jij ze door middel van banners aan hun bezoek. En daarmee wil je zeggen: ‘hé jij, kom terug! Je was nog niet klaar.’ Jouw merk blijft bij hen in beeld en dat zorgt voor verrassend interessante doorklik- en conversieratio’s.

Je kunt banners zelfs inzetten om in te spelen op de zoekopdracht van iedere individuele websitebezoeker. Daarmee krijgt diegene elders op het web advertenties te zien van producten (of diensten) die hij of zij op jouw website heeft bekeken. 

Dynamische retargeting – de naam van deze vorm van display advertising – heeft een zeer hoge kans van slagen. Jij haalt bezoekers sneller terug naar jouw website, want zij toonden eerder al belangstelling in jou en je product of dienst.

Meer manieren van display advertising

Ook via diverse social mediakanalen kun jij jouw doelgroep met display advertising bereiken.Je kunt terugvallen op het meest bekende Google Display Netwerk, maar ook zijn er andere netwerken die display advertenties aanbieden via Programmatic Buying. Voor het adverteren via laatstgenoemde heb je een Demand Side Platform (DSP) nodig. Die combineert verschillende netwerken, zodat je op één plek je online campagnes kunt inkopen en beheren.  

Als laatste is er nog een offlinemethode om jouw doelgroep te bereiken: Digital Out of Home. Dit is effectieve buitenreclame, zichtbaar gemaakt op digitale beeldschermen. Ze zijn op steeds meer plekken in ons land te vinden: langs snelwegen, op bijna ieder station, op luchthavens. En jazeker, ook jouw merk kan via dit groeiende netwerk van beeldschermen ertussen komen! Het is aan jou om te bepalen waar en wanneer jij Digital Out of Home wilt inzetten…

Dit doen wij ook allemaal

Meer bekendheid en conversies nodig? Wij maken pakkende banners en adverteren op de juiste plek!