45

45 Microsoft advertising

Adverteren via Google; we prijzen het aan en hebben het er steeds over. Toch zijn er nog meer interessante opties om jouw producten of diensten aan te bieden en die jij zeker wilt ontdekken. En eerlijk is eerlijk: soms wil je toch ook iets nieuws uitproberen? Via Microsoft Advertising bijvoorbeeld – voorheen zoekmachine Bing – heb jij de uitstekende aanvulling van jouw bestaande marketingstrategie in één keer gevonden. Na Google is Microsoft Bing namelijk de grootste zoekmachine ter wereld. Een interessant advertentieplatform voor jou.

Met Microsoft Advertising haal jij voordeel uit zoekmachines Bing en Yahoo

Meer gebruikers bereiken doe je met Microsoft Advertising

Microsoft Advertising biedt net als Google per klik betaalde advertenties aan, maar dan via de zoekmachines van Bing en Yahoo. Vooral in de Verenigde Staten hebben deze platforms een groot marktaandeel en meestal zijn ze zelfs de standaard zoekmachines. Je spreidt de focus van jouw advertenties letterlijk verder uit naar heel andere en meer gebruikers. En daardoor groeit de zichtbaarheid en het bereik van jouw producten of diensten. Microsoft Advertising geef jou groei en meer omzet. En wij weten dat je daar belang bij hebt.

Adverteren via Microsoft Bing

Google Ads en Microsoft Bing verschillen in werkwijze nauwelijks van elkaar. Vergelijk het voor het gemak eens met een grote veiling, waar veel mensen met hetzelfde doel naartoe komen. Wie het hoogst biedt, is spekkoper en krijgt dus de beste positie in de zoekresultaten van Bing en verschillende partnerwebsites. Bezoekers worden via een klik naar jouw productpagina geleid. Pas dan betaal jij voor het adverteren via de zoekmachine (CPC). Je kunt ook voor de CPM-methode kiezen, waarmee je per 1000 vertoningen een bepaald bedrag betaalt. Dit kan een handige optie zijn als meer zichtbaarheid je doel is. 

Waarom adverteren op Microsoft Bing?

Adverteren via Microsoft Advertising geeft jou meteen een grotere kans van slagen. Er zijn veel minder concurrenten om tegenop te boksen, want veel bedrijven adverteren niet via deze weg. Of zij hebben dit onontdekte walhalla nog niet ontdekt. Plus: de kosten voor advertenties zijn hier een stuk lager, terwijl het doorklikratio hoger ligt (45%) dan bij Google. En is jouw doelgroep 35 jaar en ouder? Dan ligt hier jouw goudmijn. Juist vanaf deze leeftijd maken mensen veelvuldig gebruik van deze zoekmachine. Dus waar wacht je nog op?

Hadden we trouwens al gezegd dat Bing beter scoort voor social media integratie en het zoeken naar afbeeldingen dan Google? Nou, bij dezen. En om het jezelf niet al te lastig te maken, kun je vrij eenvoudig ook Google Ads-campagnes importeren naar Microsoft Advertising. Zo kun je op beide platformen dezelfde campagnes laten draaien. Lekker makkelijk, toch?

Een vliegende start met Microsoft Advertising? byteffekt!

 

De vraag is niet óf maar wanneer Microsoft Advertising de gedroomde aanvulling gaat zijn op jouw marketingstrategie. Als het aan ons ligt vandaag nog! Want met de welwillende hulp van onze SEA specialisten is het opzetten van een advertentiecampagne – via elke gewenste zoekmachine – een fluitje van een cent. En dit levert jou uiteindelijk veel meer centen op. Neem snel contact met ons op en wij zorgen ervoor dat jouw advertenties ook via Microsoft Advertising optimaal kunnen draaien.

Dit doen wij ook allemaal

Meer online bereik nodig? Wij verbreden je horizon met Microsoft Advertising!

Search