Positionering bedrijf McCain
- Opdrachtgever
- McCain
- Categorie
- bedenk + maak + optimaliseer
- Uitdaging
-
Ontwikkel een nieuwe positionering voor onze verse PrimeChill frites en de diepgevroren variant FreezChill. Bedenk bovendien een plan waarmee we ook nieuwe cafetaria-ondernemers warm kunnen maken voor deze frites.
Dit vroeg McCain
Help ons met het opnieuw positioneren van onze PrimeChill en FreezChill frites. Deze frites zijn al jaren op de markt maar we willen deze positie verstevigen en zichtbaar maken. Alles mag, alleen de verpakkingen moeten blijven zoals ze zijn. Denk bovendien met ons mee over een strategisch marktveroveringsplan.
Zo hebben we het aangepakt
De kick-off voor deze positionering hebben we in een breed comitรฉ gedaan met zowel marketing- als salesprofessionals van McCain. Zoโn sessie levert meteen waardevolle input op. We zijn aansluitend gestart met het definiรซren van personaโs om effectief in de huid van de doelgroepen te kunnen kruipen. Na diverse creatieve sessies was het idee geboren: Allemansfriet! Deze positionering konden we meteen ook als communicatieconcept inzetten. Allemansfriet helpt de cafetaria-ondernemer met het aantrekken van nieuwe doelgroepen (lees: klanten). En Allemansfriet verwent de consument met uitbundige smaken, extra keuzemogelijkheden รฉn leuke acties. Het communicatiethema โIedereen houdt van Allemansfrietโ benadrukt nog eens extra dat je met deze frites allemaal vrienden maakt ๐
We hebben Allemansfriet een smaakvol uiterlijk gegeven met onder meer key-visuals en key-videoโs die we samen met de food-beeldprofessionals van Hungrrry en Studio Zelden hebben gemaakt. Een greep uit alle middelen van deze 360 graden campagne: presentatiemateriaal voor salesmensen van McCain, receptondersteuning voor cafetaria-medewerkers, een breed pakket POS materiaal inclusief narrow-casting, advertorials in vakbladen en uitgebreide โ zowel B2B als B2C โ online marketingondersteuning.
Hier zijn we trots op
Een flink aantal cafetaria-ondernemers verkoopt inmiddels opvallend meer PrimeChill en FreezChill frites dan voorheen. Een mooi bewijs dat ook de online marketingcampagnes hun werk doen: klanten laten met hun telefoontje zien welke Allemansfriet-variant ze willen. Zodra we wat verder in de campagne zijn delen we hier graag de cijfers met je!