Positionering en website Pyrasied
- Opdrachtgever
- Pyrasied
- Categorie
- bedenk + maak + optimaliseer
- Uitdaging
-
Help ons onze expertise met design-kunststoffen beter voelbaar en zichtbaar te maken.


Dit vroeg Pyrasied
We voelen én weten dat we anders zijn dan alle andere leveranciers/producenten van design-kunststoffen. Dit ‘anders zijn’ is zelfs de bron van ons succes: wij realiseren prachtige projecten voor (internationaal) toonaangevende opdrachtgevers. Maar wat is dit onderscheid nou precies? Kunnen jullie ons helpen te ontdekken en te benoemen wat ons zo anders maakt? Met dit inzicht kunnen we onze positie versterken, ons nog beter onderscheiden en onze communicatie veel effectiever maken.
Het beeldmerk heeft drie gaatjes die voortaan ook in alle samples gelaserd worden. Zo is elk sample te herleiden tot Pyrasied. Het vierkant verbeeldt de plaat (design)kunststof, de drie gaatjes symboliseren een driehoek, de piramidevorm, het Pyrasied DNA en nog veel meer…
Zo hebben we het aangepakt
We startten onze zoektocht naar de ziel van Pyrasied met een inputsessie. Deze sessie met directie en medewerkers liet zien dat er een duidelijke rode draad in de communicatie ontbrak. En nog belangrijker: de sessie bracht de tomeloze passie aan het licht voor de materialen en merken waarmee de Pyrasied-professionals werken.
Het grote idee
Uit liefde voor materiaal. Dit positioneringsthema beschrijft de ziel en passie van Pyrasied: alles wat de Pyrasied professionals doen komt voort uit liefde voor materiaal. Het is tegelijk een oproep: uit die liefde, deel het met de wereld om ons heen. Én het is de bron van het communicatieconcept ‘waar alles mee begint’ dat we aansluitend hebben ontwikkeld. Met dit concept geven we alle communicatiemiddelen een herkenbare Pyrasied signatuur.

– Sander de Boer, Directeur


De vernieuwde website
Na het bedenken van de positionering en het communicatieconcept volgde het UX-design, het maken van de wireframes, het in beeld brengen van de persona’s, het webdesign en het bouwen van de website. Ook alle webcopy hebben we voor onze rekening genomen. Beetje nieuwsgierig geworden? Ga snel kijken!