Ontwikkel een nieuwe positionering (inclusief nieuwe huisstijl) voor ons bedrijf. Bedenk vervolgens een andere krachtige merknaam Γ©n identiteit voor onze baanbrekende en wereldwijd authentieke productieformule.
De vraag van Amalthea was net zo uitdagend als omvangrijk! Het herpositioneren van een merk is een intensief traject waar veel bij komt kijken. Zo ook veel mensen. Meerdere personen uit de organisatie van de opdrachtgever Γ©n van byteffekt zijn nauw bij dit project betrokken geweest. Eerlijk is eerlijk: vanuit ons kamp hebben de conceptdenkers misschien wel het allermeeste werkplezier gehad. Van strategieontwikkeling tot grafisch design en van conceptontwikkeling tot webdesign: het hoorde allemaal bij de vraag. De opdracht nog even kort en bondig: een nieuwe bedrijfspositionering met bijbehorende grafische identiteit plus een nieuwe naam en strategie voor de unieke productieformule.
Samen met Amalthea hebben we eerst een grondige strategische marktanalyse gedaan. Via diverse overleg- en inventarisatiesessies tussen mensen van de opdrachtgever en onze experts hebben we vervolgens alle wensen, ambities, potenties en visies verzameld. Daarmee konden wij effectief uit de voeten voor het ontwikkelen van de corporate positionering Γ©n het bedenken van een nieuw merk.
Vervolgens hebben we via verschillende brainstormsessies β ook met Amalthea β de corporate herpositionering neergezet, inclusief de (nieuwe) kernwaarden, missie & visie. Op dezelfde manier pakten we ook het merkontwikkelingstraject aan. De uitkomst: CleardMilk als gloednieuwe merknaam, wat staat voor de baanbrekende technologie waarmee het bedrijf melk weet te ontleden tot aan de afzonderlijke componenten van dit natuurproduct. Amalthea maakt hiervoor gebruik van een uitgekiend filtratiesysteem met als resultaat zuivel van het allerhoogste kwaliteitsniveau.
We zijn trots op het gehele samenwerkings- en ontwikkelingstraject dat veel communicatieve rijkdom en energie heeft opgeleverd. Omdat Amalthea erg tevreden was met het resultaat en de weg(en) daarnaartoe mochten we ze ook helpen bij het uitwerken van vele communicatiemiddelen. Een greep hieruit: beurscommunicatie, de ontwikkeling en bouw van de website en diverse landingspaginaβs, corporate identiteit ontwikkeling (inclusief merklogoβs), vlaggen, flyers, beachflags, melkwagenbedrukking et cetera.