Arbeidsmarktcampagne European Aerosols

De extra’s die wij onze mensen geven

Dit vroeg European Aerosols

Twee jaar geleden is ons merk opnieuw gepositioneerd en hebben we een naamswijziging doorgevoerd: van Motip Dupli naar European Aerosols. We hebben de ambitie om nog verder te groeien als Europees markleider. Om onze groeiambitie te realiseren hebben we veel nieuwe mensen nodig. Help ons deze mensen te werven en onze aantrekkelijke werkgeversproposities wereldkundig te maken!

Video afspelen

Zo hebben we het aangepakt

We hebben allereerst een rondleiding door de fabriek aangevraagd. Tijdens die rondleiding viel het ons al op: deze organisatie heeft niet alleen veel te bieden, maar vooral ook heel veel te geven. Zo geeft European Aerosols medewerkers meer vrijheid, waardering, toekomst, werksfeer, leuke personeelsfeestjes, ruimte voor professionele en persoonlijke groei, kortingen op fietsen en sportabonnementen… en zo kunnen we nog een hele poos doorgaan. Dit inzicht leverde het Grote Idee op: dé werkgever. Door dit geven van perspectief en toekomst groot te maken en telkens met nieuwe oprechte voorbeelden te verrijken, kunnen we onbeperkt fraaie communicatie maken. En vooral: succesvolle communicatie. Door het 360 graden karakter van de wervingscampagne, de sympathieke toon en de opdeling ervan in fasen zorgen we voor een opvallende opbouw én voor meetbaarheid.

Campagne!

We hebben allereerst de ‘werken-bij’ website ontwikkeld omdat vrijwel alle middelen hiernaartoe linken. De werkgeversbranding-campagne is gestart met een tease-fase, met uitingen die meteen je nieuwsgierigheid opwekken. Alleen door de QR-code te scannen ontdek je het verhaal van dé werkgever. Je kon deze campagne gedurende drie weken zo’n 30 kilometer in en rondom Wolvega bewonderen en was ook online een niet te missen eyecatcher. De landingspagina gaf de kijker duidelijkheid en gaf ons inzicht in waardevolle cijfers.

360 graden communicatie in optima forma​

Voor deze campagne maken we gebruik van een effectieve middelenmix: van abri’s en advertenties in dag- en weekbladen tot display-advertising, landingspagina’s en een werken-bij website. Door zoveel mogelijk meetbaarheid in de campagne in te bouwen kunnen we deze continu optimaliseren.

• Reclamemast knooppunt Heerenveen A7/A32
• Abri’s
• Social media
• Display
• Advertenties in de Leeuwarder Courant, het Friesch Dagblad en de Stellingwerf
• Landingspagina’s
• Geveldoek op het European Aerosols pand

We hebben erg prettig samengewerkt met byteffekt aan onze arbeidsmarktcampagne. De campagne heeft ons een mooi aantal nieuwe collega's opgeleverd. Al met al zijn wij een stuk zichtbaarder geworden in de omgeving van Wolvega en omstreken. Een tevreden klant!

– Rose-anne Woering, recruiter bij European Aerosols

Externe communicatie

In de werkgeversbranding-campagne staan alle belangrijke werkgevers USP’s centraal: we maken duidelijk wat dé betekent en wat het ‘gever-gehalte’ precies inhoudt. Stuk voor stuk argumenten om voor European Aerosols te kiezen als nieuwe werkgever. Door die te benadrukken, laten we zien hoe toffe werkgever European Aerosols is én overtuigen we nieuwe collega’s om te solliciteren. Wil je meer weten over deze case, check onze socials:

Diensten binnen deze case

Wil je dat wij ook jou verder helpen?

Laat je inspireren

Zoek
3mfy4sdxun3n44w6p9jmknmkq3gg666adsgzpkadkp4qsmjqpj9awpibioqs8533ruyq5gm62z67fhpvny4gmj7tkinp9h69jxw