22

22 Brochures

Zeg nou zelf: het is toch heerlijk om lekker langzaam door een mooie brochure heen te bladeren? Kopje koffie of thee erbij… En je te laten verrassen door de volgende pagina en de pagina’s daarna? Hoe dan ook: brochures hebben nog steeds bestaansrecht. Simpelweg omdat het gevoel, het geluid en de uitstraling (en zelfs de geur!) van een brochure bijdraagt aan merkbeleving. Bovendien hebben brochures bewaarwaarde. Het is een stukje tijd(geest) én boodschap gevangen in mooie vormgeving, beeld en tekst.

 

Een kwarteeuw geleden vroegen wij onszelf af – ja, er werken ook een paar ouwe rotten bij byteffekt – hoelang het nog zou duren voordat definitief het doek valt voor brochures, folders en andere papieren communicatiemiddelen. Nou, dat doek is anno vandaag nog steeds niet gevallen. We durven zelfs wel te beweren dat dat ook in de komende 25 jaren niet gaat gebeuren.

Een mooie brochure boordevol aansprekende verhalen en oogverblindende fotografie verbindt jou effectief met je doelgroep

De overtuigende vorm van brochures

Een brochure is een geprinte uitgave van meerdere pagina’s die aan elkaar zijn bevestigd. Het verschil met een flyer is dat een brochure meerdere pagina’s heeft: een flyer is niets meer (en niets minder) dan een gevouwen document. Dat je in een brochure mooi de ruimte hebt voor fotografie en prachtige grafische vormgeving versterkt natuurlijk de verleidingspracht en overtuigingskracht van dit communicatiemiddel.

Hoe maken wij jouw brochure?

  1. We ontwikkelen eerst een concept. Dit is inclusief het inkaderen van de doelgroep en de doelstelling van de te maken brochure. Als er al een concept (elders) ontwikkeld is, zullen we het ontwerp daarop afstemmen – tenminste, als we het concept goed genoeg vinden… 😉
  2. Onze vormgevers maken vervolgens een conceptontwerp. Meestal is dat de vormgeving van de cover en één of twee spreads.
  3. Ben je als opdrachtgever tevreden? Dan ontwerpen we ook de volgende pagina’s.
  4. Tijdens de conceptontwikkeling – en ook in de ontwerpfase – schuift ook een copywriter aan om de inhoud c.q. content te kunnen bedenken en schrijven. Dit gaat uiteraard in nauwe samenspraak met de opdrachtgever.
  5. Pas als de vorm en inhoud één prachtig geheel vormen en tot in de puntjes klopt, gaat de brochure in productie. We organiseren de fotografie en maken het document druktechnisch óf ‘digitaaltechnisch’ in orde.

Digitale brochure

Natuurlijk kun je door ons ook een digitale brochure laten maken. Ook daar kun je op je gemakje doorheen bladeren. De beleving is dan wel íets anders dan die van de papieren versie. Het voordeel van digitaal zit ‘m vooral in de verschillende manieren van doorbladeren, het kunnen vergroten en verkleinen van items en het invoegen van allerlei links. Dit maakt de digitale brochure tot een lekker interactief communicatiemiddel.

Dit doen wij ook allemaal

Mooie en overtuigende brochure nodig? Wij maken hem voor je!

Search