Nieuwe website Ford Sutherland
- Opdrachtgever
- Ford Sutherland
- Categorie
- bedenk + maak + optimaliseer
- Uitdaging
-
Onze website is technisch gezien verouderd en de informatie is inmiddels niet meer volledig. Maak en optimaliseer voor ons een nieuwe website waarmee we klaar zijn voor de toekomst.
Dit vroeg Ford Sutherland
Zo hebben we het aangepakt
Ford Sutherland is al een vaste opdrachtgever van byteffekt sinds we zijn gestart, dus we kennen elkaar al goed. We zijn hartstikke trots op deze samenwerking! De oude website was ook door ons gemaakt, maar door een PHP-update werkte deze technisch niet meer goed. Na een gesprek waarin we de opties hebben toegelicht over een nieuwe website maken of de oude website updaten en aanpassen, is besloten te gaan voor een nieuwe website.
De wens van Ford Sutherland was om de website, naast een fris uiterlijk, ook uit te breiden met een aantal functionaliteiten. Zo gaven zij aan graag het lease aanbod ook op de website te willen plaatsen en daaruit voortvloeiend, ook een aantal nieuwe formulieren en functionaliteiten te willen toevoegen. Daar hebben we onze tanden in gezet, want door de php-updates bleek de gebruikte techniek verouderd.
Het nieuwe jasje
De indeling en structuur van de website zijn aangepast, want door de jaren heen was er een wildgroei aan paginaβs op onlogische plekken ontstaan. De content is herzien onder het mantra βless is moreβ. Terug naar de kern dus, met duidelijke paginaβs op de juiste plekken en met de juiste content. Hiermee is de gebruiksvriendelijkheid van de website verbeterd, omdat de bezoeker snel de informatie kan vinden die hij of zij nodig heeft.
De nieuwe look, fris en modern, is het beste te zien op een detailpagina van een specifieke auto. Deze pagina was ellenlang, maar is nu compact, overzichtelijk en voorzien van een moderne slider en een mooie samenvatting met call to action onderaan de pagina.
De nieuwe website heeft ook een leuke, extra functionaliteit. Vanaf nu is het mogelijk om voertuigen met elkaar te vergelijken. Door een aantal autoβs aan te klikken, is het mogelijk om alle kenmerken van de autoβs naast elkaar te zetten voor een vergelijking. Maar, het is ook mogelijk om juist alleen de verschillen
in kaart te brengen. Zo is het voor de websitebezoeker heel gemakkelijk om te kijken welke auto het beste aansluit bij de wensen.
Gekoppeld aan huidige systemen
De benodigde technische koppelingen hebben we opnieuw moeten bouwen in verband met vernieuwde technieken. De eerste koppeling is die met de voertuigdatabase, waarin de medewerkers van Ford Sutherland de autoβs zetten die te koop zijn. Dan wordt de auto meteen ook in de website geladen, waardoor zij nog maar één plek hebben voor het invoeren van autoβs. Als de auto is verkocht, wordt die ook automatisch van de website gehaald. Het bijhouden van de voorraad, of het nu een koopauto of een leaseauto is, is dus geen extra werk meer. Die automatisering scheelt handmatig werk en verkleint de foutmarge.
De tweede koppeling is de koppeling die communiceert met het lead management systeem van Ford Sutherland. De website genereert leads in de vorm van o.a. offerte- en proefritaanvragen. Die verschillende formulieren worden dankzij de koppeling automatisch doorgestuurd naar het lead management systeem. Elk filiaal van Ford Sutherland heeft een eigen account en de lead wordt automatisch naar het juiste filiaal gestuurd. Een aanvraag voor een auto die in Drachten staat, komt dus
automatisch terecht in de inbox van de verkoopmedewerker in Drachten.
We hebben de leads mogelijkheden bovendien uitgebreid met aanvragen voor offertes voor leaseautoβs, proefritten voor leaseautoβs en financiering.